Der er et fantastisk værktøj til rådighed, der giver dig mulighed for at tjekke de højeste cost-per-click (HCPC) søgeord til Google AdSense, så du kan skrive indholdet med de højeste betalende søgeord. Tool’et hedder Google Adwords Keyword Tool, og det giver mulighed for brugere at se de højeste CPC søgeord, gratis. Det blev udviklet for at hjælpe folk kommer op med nye ideer til deres AdWords-kampagner, men du kan bruge det til at se, hvilke AdSense søgeord der vil betale mest, så du kan målrette dit websteds indhold for høj CPC og generere højere reklameindtægter. Denne tutorial vil vise dig, hvordan du finder disse søgeord med AdSense preview-værktøjet og hvordan du bruger disse oplysninger til at øge din pris pr klik.
AdSense preview-værktøjet er helt gratis og hostes af Google, tjek det ud. Jeg vil vise to vigtige ting i denne tutorial. Først vil vi køre en foreløbig kontrol over dit websted aktuelle indhold for at se de højeste betalende søgeord relateret til dit aktuelle indhold. Derefter vil vi undersøge de enkelte søgeord for at finde de bedste søgeord kombinationer og sætninger, så du kan skrive nyt indhold (og omskrive gamle indhold, hvis du ønsker det) til at vise AdSense-annoncer, der betaler meget mere end dine nuværende annoncer.
Find højt betalte søgeord med Adwords
Tjek dine søgeord på hjemmeside eller post
- Åben Google Adwords
- Klik på Værktøj og analyse
- Vælg Søgeordsværktøj
- I website, indsæt din hjemmeside adresse eller adressen på din post. eksempelvis: vislo.dk
- Klik derefter på søg for at få vist din søgeord på den givende hjemmeside eller post.
Kopier evt. dine søgeord over i et word dokument for senere brug.
Find søgeord med høj betaling til din post
Du kan evt benytte nogle af dine tidligere søgeord, for at finde optimering til din allerede udgivet posts eller hjemmesider.
- Klik på ‘Værktøj og Analyse‘
- Vælg ‘Værktøj til Kontekstmålretning ‘
- I tekst feltet indtast et søgeord du ønsker at finde et højre betaling på.
- Det kunne være Adwords
Derefter vil du få vist en list over alle de søgeord der matcher Adwords. første kolonne i resultatfeltet viser ‘forslået annoncegruppenavn’, den næste kolonne viser alle søgeordene i gruppen og til sidst men ikke mindst kan du se den foreslået bud på denne søgeordgruppe. Du kan ikke stole 100% på budene, men de ligger tæt på de resultater du for vist i værktøjet.
Håber det gav en bedre forklaring af Adwords og at du har fået bedre forståelse for søgeord og deres indtjening.
Læg en kommentar